Gå till innehållet

H&M lanserar kollektion med Elin Kling och 10 procent av försäljningen går till UNICEF

Foto: H&M

Elin Klings kollektion för H&M, som är den första som designas i samarbete med en modebloggerska, lanseras i Sverige den 3 februari. 10 procent av försäljningspriset skänks till UNICEF.

Kollektionen som består av  nio plagg och två accessoarer beskrivs såhär:

”Kollektionen är modern, ljus och minimalistisk med bohemiska influenser. Uttrycket ”less is more” får en viktig innebörd. Resultatet är en stark och tydlig kollektion, silhuett och material är viktigare än dekoration. Detaljerna är genomtänkta och diskreta, som den ojämna kanten på den tvättade läderjackan, dold kedja framtill i en av klänningarnas halsringning, och den råa kanten på de vida byxorna. Balansen mellan det hårda, tuffa och skulpturala och det mjuka, draperade och feminina passar både H&M och Elin väldigt bra. ”

Och Elin själv säger:
– Att vara den första som gör denna typ av svenskt samarbete med H&M känns otroligt smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med H&M:s designteam och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kollektionen är minimalistisk och rå, men med tydliga bohemiska inslag, något som speglar min personliga stil väl.

Vi på UNICEF är mycket glada över att H&M ger tio procent av försäljningen till vårt arbete för barns rättigheter.

Foto: H&M