Gå till innehållet

H&M, IKEA, Apotek Hjärtat och Gina Tricot är med i kampen för varenda unge

I över 500 butiker runt om i landet kan du från och med imorgon köpa Unicef-nålen. Nålen är en del av vår kampanj för varenda unge som i år fokuserar på vaccinationer.

UNICEF_pressbild_pin_2013

Temat för årets ”för varenda unge”-kampanj är vaccinationer och våra samarbetspartners IKEA, H&M, Apotek Hjärtat och Gina Tricot är med i kampen för alla barns rätt till överlevnad genom att sälja Unicef-nålen. Nålen kostar 49 kronor och vaccinerar tolv barn mot sjukdomen polio. Vaccinationspaket (utan mässingsnål) kan även köpas via unicef.se.

– Idag överlever många fler barn sina första fem år jämfört med för tio år sedan. Men fortfarande dör 19 000 barn varje dag av sjukdomar som vi har botemedel mot. Det är inte acceptabelt. Genom att köpa nålen kan man bidra till att rädda barns liv och samtidigt visa sitt stöd för UNICEFs arbete, säger Per Westberg, vice generalsekreterare UNICEF Sverige.