Gå till innehållet
Laddar…

Utklädningskläder till förmån för UNICEF

Idag lanseras årets "All for children", en H&M-kollektion där 25 procent av försäljningspriset går till UNICEFs arbete med att ge barn i Bangladesh utbildning och hälsovård. Samtidigt uppmanas kunder i alla butiker runt om i landet att stödja UNICEFs arbete för Syriens barn genom att runda upp.

HM-2013-All-Children-Charity-Collection

H&M lanserade projektet ”All for Children” år 2009. Vi det tillfället donerades 4,5 miljoner dollar till UNICEFs arbete för barn i några av världens fattigaste områden. ”All for Children” inriktade sig till en början på att hjälpa barnen i södra Indien. Hittills har stödet från H&M hjälpt till att förbättra livet för en miljon människor.

I år går intäkterna till UNICEFs arbete för 40 000 utsatta barn i närheten av Dhaka i Bangladesh. Fokus ligger på utbildning, trygghet och barns rättigheter. Uppskattningsvis kommer ytterligare en miljon människor att indirekt påverkas av de positiva följderna av projektet.

– UNICEFs arbete världen över är väldigt betydelsefullt. Vi är stolta att vi kan genomföra två stora aktiviteter för UNICEF i våra butiker under samma vecka. Att erbjuda våra kunder att göra en insats för de drabbade barnen i Syrien genom att runda upp sin växel till UNICEF känns meningsfullt och högst aktuellt, säger Pär Johanson, landschef för H&M i Sverige.

I morse var det VIP-frukost i H&Ms butik på Sergelgatan i Stockholm. Hundratals specialinbjudna fick en möjlighet att vara först ut och köpa plagg från den nya All for Children-kollektionen. På scenen stod Mamas chefredaktör Rebecka Edgren-Aldén för intervjuerna. Anton Nyman från UNICEF berättade om vad samarbetet med H&M betyder för barnen och Kitty Jutbring, bloggare och medieprofil, berättade om sitt engagemang som Världsförälder för UNICEF.

H&M ordnade även en ett event där specialinbjudna fick en möjlighet att vara först ut och köpa plagg från den nya kollektionen. På scenen stod Mamas chefredaktör Rebecka Edgren-Aldén, Anton Nyman från UNICEF berättade om vad samarbetet med H&M betyder för barnen och Kitty Jutbring, bloggare och medieprofil, berättade om sitt engagemang som Världsförälder för UNICEF.

Läs mer om vårt samarbete med H&M.