Gå till innehållet
Laddar…

Hannahs och Amandas miljonjakt till förmån för UNICEF

De populära medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman reste till Mauretanien och blev starkt gripna av det som de såg av UNICEFs arbete. Nu startar de "Miljonjakten" för att rädda fler barn från stelkramp.

P1020415

Hannah och Amanda i Mauretanien.

I höstas reste medieprofilerna och systrarna Hannah och Amanda till Mauretanien och fick med egna ögon se hur UNICEF arbetar med att vaccinera barn och kvinnor. Resan bjöd på starka upplevelser och som nyblivna Världsföräldrar kände Hannah och Amanda direkt att de ville göra mer. Både genom att uppmana fler att bli Världsföräldrar, men också genom att hitta på nya sätt att samla in pengar.

Därför har systrarna nu, tillsammans med Pampers, tagit initiativ till en ny aktivitet: ”Miljonjakten”. Syftet är att samla in pengar till UNICEFs arbete med att vaccinera mot stelkramp. Målet är att de insamlade pengarna ska räcka till en miljon stelkrampsvaccin. Hannah och Amanda har redan börjat genom att designa och sälja ett armband. Nu presenterar de också en ny egendesignad t-shirt för barn som, liksom armbandet, säljs till förmån för UNICEF i deras egen webbutik.

perfectday

– Vi blev så otroligt gripna under vår resa till Mauretanien, och kände för första gången att det verkligen går att göra skillnad och att vi kan göra ännu mer än det vi gör idag. Nu vill vi uppmana svenska småbarnsföräldrar att hjälpa till ännu mer genom att hjälpa oss nå vårt mål i ”Miljonjakten”, säger Hannah Widell, medieprofil och VD Perfect Day Media.

All försäljning av armband och t-shirt sker via Hannahs och Amandas webbutik och drivs i samarbete med Pampers som står för kostnaden för framtagning av produkterna. Det betyder att alla intäkter från försäljningen går direkt till UNICEF.

Under perioden oktober till december 2013 donerade Pampers i Sverige, tack vare alla småbarnsföräldrar, 988 000 vaccin till UNICEF.  Intäkterna kom från försäljning av blöjor, märkta med UNICEF-loggan under oktober–december. Pampers samarbete med UNICEF sträcker sig åtta år tillbaka i tiden och har under åren hjälpt till att utrota stelkramp i tio länder.

Bli Världsförälder

Som Världsförälder är du med och kämpar för utsatta barn över hela världen, varje dag, året om.

Läs mer och anmäl dig här