Brynäs lyfter UNICEF på nya matchdräkten
En tröja utan sponsorreklam är Brynäs IF:s nya matchdräkt för säsongen. Dräkten, som presenteras idag, kommer att bäras av både herr- och damlag. Tillsammans med det självklara klubbemblemet och det klassiska Brynäsoket kommer föreningens nya verksamhet, En bra start och UNICEF att synas på spelarnas bröst och ärm.

Lagkapten Niclas Andersén i Brynäs nya tröja som är ren från reklam, men som pryds av UNICEFs logga.
– Det känns fantastiskt bra att vi nu äntligen kan offentliggöra att matchdräkten blir reklamfri. Dräkten är en markering för det nya Brynäs som växer fram, och den utvecklingsresa som vi påbörjat tillsammans med UNICEF, våra partners, medarbetare, spelare, medlemmar och fans, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör och marknadschef i Brynäs IF.
Den reklamfria matchdräkten blir en symbol för alla barns rättigheter, och det arbete som Brynäs IF gör för barn och ungdomar tillsammans med UNICEF. Arbetet kommer att bedrivas regionalt genom En bra start, nationellt via klubbens bortamatcher och globalt via UNICEF.
För oss på UNICEF betyder den nya dräkten ökad synlighet för vår organisation och det viktiga arbete som Brynäs nu inleder med projektet En bra start. Men tröjan bidrar också till ökade intäkter. Det finns nämligen en möjlighet för Brynäs trogna fans att köpa sin alldeles egna tröja och samtidigt bidra till UNICEFs arbete för barns rättigheter. För varje tröja som säljs i Brynässhopen går 10 procent till UNICEF. Och runt om i världen kommer trogna brynäsare att vara med och sprida budskapet på gator, torg och idrottsarenor.