Youtubestjärnor engagerar sig i Operation Dagsverke
Vi har engagerat några av Sveriges största unga Youtube-profiler för att få fler skolungdomar att delta i Operation Dagsverke. I år går insamlingen till utbildningsprojekt i Moçambique i södra Afrika.
Det är nu andra året i rad som vi driver den kampanjen Operation Dagsverke, som varje år engagerar tusentals elever runt om i landet. Under insamlingen arbetar eleverna under en dag och pengarna de tjänar ger i år fler barn i Moçambique i södra Afrika möjlighet att gå i skolan.
Keyoo, IJustWantToBeCool och Dunderhumor är alla tre välkända Youtube-stjärnor. De har producerat varsin sketch kring Operation Dagsverke och filmerna avslutas med en uppmaning till Sveriges elever att engagera sig i kampanjen.
– Kärnan i kampanjen är att unga ställer upp för andra unga. Därför var det självklart för oss att låta budskapet gå ut via unga Youtube-stjärnor och be dem att motivera varför det är kul och viktigt att engagera sig i Operation Dagsverke, säger Lisa Ericson programansvarig utbildning och delaktighet på UNICEF Sverige
Filmen med Keyyo:
Filmen med IJustWantToBeCool:
Filmen med Dunderhumor:
Anmäl er skola via vårt formulär. Vi skickar ett materialpaket med allt ni behöver.